Selena wdraża chmurę Microsoft
Grupa Selena – producent i dystrybutor chemii budowlanej – wdraża rozwiązania Microsoft Office 365 oraz Windows Intune 2.0, funkcjonujące w tzw. chmurze Microsoftu.
Ekoszt firmy Athenasoft to prosta aplikacja do mobilnego kosztorysowania w chmurze
Rys. Athenasoft
Nowy, zintegrowany system informatyczny umożliwi zwiększenie efektywności działania firmy i obniży koszty obsługi infrastruktury IT. Jednocześnie, nowoczesne rozwiązania z rodziny Microsoft ujednolicą i uproszczą komunikację wewnątrz firmy, a także administrowanie, aktualizowanie oraz zarządzanie zasobami informatycznymi. Z nowych narzędzi, jakich dostarczają oba zakupione pakiety, korzystają obecnie pracownicy Seleny w Polsce, Hiszpanii i USA.
W skład Office 365 wchodzą narzędzia do komunikacji przez e-mail i komunikator, do zarządzania dokumentami i pracy grupowej oraz serwer komunikacyjny Lync, dzięki któremu możliwa jest komunikacja – również głosowa – z pracownikami rozproszonymi po całym świecie. Office 365 obejmuje wszystkie aplikacje pakietu biurowego Microsoft Office.
Z kolei Windows Intune 2.0 to kompleksowe i bezpieczne rozwiązanie przeznaczone do administrowania, aktualizowania i zarządzania komputerami firmowymi. Komputery Seleny objęte usługą Windows Intune zostaną docelowo zaktualizowane do systemu Windows 7 Enterprise (a w przyszłości będą aktualizowane do kolejnych wersji systemu Windows), co pozwala na ujednolicenie i standaryzację środowiska IT przedsiębiorstwa.
Rozwiązanie chmurowe Microsoft zostało zintegrowane z lokalną usługą katalogową, umożliwiając każdemu pracownikowi indywidualne logowanie i zarządzanie z dowolnego miejsca.
Ponadto, w ramach integracji systemu informatycznego Grupa Selena wdrożyła rozwiązanie Active Directory. Jest to usługa katalogowa, która przechowuje informacje dotyczące obiektów w sieci i udostępnia je użytkownikom oraz administratorom. Oferuje ona wbudowane funkcje potrzebne do centralnego konfigurowania ustawień systemu, użytkownika i aplikacji oraz administrowania nimi. Dzięki usłudze Active Directory, Selena może uprościć zarządzanie użytkownikiem i komputerem, włączyć dostęp rejestracji jednokrotnej do zasobów sieciowych, a także zwiększyć poufność oraz bezpieczeństwo komunikacji i przechowywanych danych.
Grupa Selena planuje dalsze inwestycje w nowoczesne rozwiązania informatyczne oparte na modelu cloud. Obecnie narzędzia działają już na ponad 600 stanowiskach w firmie, natomiast w planach jest też rozszerzenie usługi w pierwszym roku trwania umowy na kolejnych 500–600. Dzięki wdrożeniu, cała Grupa zostanie szybko i sprawnie objęta spójnym systemem zarządzania i zintegrowanej komunikacji.
Informatyka w budownictwie, nr 2 (15) 2012
CZYTAJ WIĘCEJ
MS Dynamics AX w Grupie Bumar
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
Warsztaty Schöck
Dokumentacja w PDF
Impuls 5 w Energomontażu Południe
Nowa wersja ArCADia-Termo Pro
Skomplikowane fakturowanie w 3 minuty
TEMAT MIESIĄCA
Zintegrowane systemy zarządzania firmą budowlanąW obecnych czasach zarządzanie przedsiębiorstwem bez odpowiedniego systemu informatycznego staje się bardzo trudne. Na rynku oferowanych jest, co prawda, wiele takich systemów, jednak tylko stosunkowo nieduża ich część uwzględnia specyfikę branży budowlanej. Czytaj więcej