Rozwiązania SAP w Cementowni Warta
Od początku 2006 roku w Cementowni Warta funkcjonuje SAP. Zamiarem spółki było wdrożenie rozwiązania w pełni zintegrowanego, które zastąpi eksploatowane od lat aplikacje oraz obejmie swoim zakresem obszary nie wspierane wcześniej przez narzędzia informatyczne.
Cementownia zdecydowała się na wybór nowoczesnego i funkcjonalnego systemu, który mógł zostać wdrożony w krótkim czasie. Wdrożyła rozwiązanie prekonfigurowane, dostosowane przez itelligence do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, uwzględniające specyfikę działalności producentów cementów. System prekonfigurowany umożliwił skrócenie czasu wdrożenia do niezbędnego minimum, ponieważ niektóre rozwiązania branżowe były już zdefiniowane w SAP. W kwietniu 2005 roku została podpisana umowa między Cementownią i itelligence, a już 1 stycznia 2006 r. system SAP zaczął funkcjonować. SAP jako rozwiązanie i itelligence jako dostawca zostały wybrane po dokładnej analizie wielu ofert systemów zintegrowanych oraz po konsultacjach z innymi cementowniami w Polsce.
Kredyt pod kontrolą systemu
Spółka wdrożyła rozwiązanie SAP w obszarach: sprzedaży i dystrybucji, gospodarki magazynowej, rachunkowości finansowej, controlingu, planowania produkcji, a także gospodarki remontowej.
Najszybciej korzyści z działania nowego systemu odczuł pion handlowy Cementowni Warta. Najistotniejszym elementem wdrożenia w tym obszarze była możliwość połączenia systemu Cementowni z systemem bankowym Collect, co pozwoliło na automatyczne wczytywanie elektronicznych potwierdzeń wpłat należności bezpośrednio z systemu bankowego, a tym samym kontrolowanie limitu kredytu kupieckiego.
Lepsza gospodarka remontowa
Pełne wdrożenie rozwiązania SAP wraz z pracami konfiguracyjnymi zakończyło się w marcu 2007 roku. Natomiast w 2008 r. Cementowania Warta wdrożyła dodatkowy obszar funkcjonalny, niezwykle istotny dla jej działalności – gospodarkę remontową SAP. Głównym celem wdrożenia tego obszaru było usprawnienie zarządzania remontami skomplikowanych i drogich urządzeń cementowni. Najważniejszą korzyścią z wdrożenia jest zmniejszenie rozbieżności pomiędzy planem kosztów remontów, a ich kosztami rzeczywistymi.
Dobra współpraca z itelligence również w outsourcingu
Współpraca między Cementownią Warta a itelligence trwa nieprzerwanie od 2005 r. Konsultanci itelligence zawsze starają się rozwiązywać problemy spółki w sposób kompetentny a Cementownia chętnie korzysta z ich wiedzy i doświadczenia. Między innymi z tego powodu spółka korzysta z usług outsourcingowych itelligence, związanych z procesem administracji środowiska SAP oraz wsparcia aplikacyjnego. Pomoc dotyczy głównie zmian w konfiguracji w przypadku konieczności modyfikacji niektórych operacji wynikających z bieżącej działalności firmy.
Korzyści
- Wsparcie informatyczne najważniejszych procesów
- Krótki okres wdrożenia aplikacji
- Automatyczne wczytywanie elektronicznych potwierdzeń wpłat należności bezpośrednio z systemu bankowego
- Dokładna wycena produktów na podstawie rzeczywistych kosztów wytworzenia
- Dokładne oszacowanie zapotrzebowania na surowce i półprodukty
- Usprawnienie zarządzania remontami skomplikowanych i drogich urządzeń
- Zmniejszenie kosztów remontów
- Kontrola zyskowności w odniesieniu do produktów i poszczególnych klientów
- Stały nadzór specjalistów nad funkcjonowaniem systemu
- Pomoc specjalistów itelligence w przypadku zmian w konfiguracji aplikacji
Źródło: Informatyka w budownictwie, nr 2 (7) 2010
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |
ZOBACZ TAKŻE
Cztery wersje Planisty
Nowości w programie Planista BD 2008
Skuteczne zarządzanie w firmie budowlanej
Przed nami rok informatyzacji branży
Zintegrowane systemy zarządzania firmą budowlaną
TEMAT MIESIĄCA
Zintegrowane systemy zarządzania firmą budowlanąW obecnych czasach zarządzanie przedsiębiorstwem bez odpowiedniego systemu informatycznego staje się bardzo trudne. Na rynku oferowanych jest, co prawda, wiele takich systemów, jednak tylko stosunkowo nieduża ich część uwzględnia specyfikę branży budowlanej. Czytaj więcej